Divadlo Na Fidlovačce

Kouř

Premiéra: 15.9.2021
Dramaturgie: Kateřina Jonášová. Kostýmy: Jitka Fleislebr. Hudba: Michal Vích, David Solař. Choreografie: Petra Parvoničová. Scéna a režie: Šimon Caban.
Kultovní filmový rytmikál z roku 1991 ožívá na divadelních prknech. Mirek se s cigaretou v ruce a trochu znuděně stává tváří malé revoluce, Kotě je projekcí všech možných i nemožných mužských fantazií o femme fatale, ředitel je ideologickým nabubřelcem, máničky negují vše, co se naskytne, svazáci naopak servilně vítají vše, co se namane. Helenka je zamilovaná...
    
Divadlo Na Fidlovačce
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
56 %
kontroverzní inscenace (15.)
56211000
Hodnocení redakce
Pavla Haflantová 60 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
21.10.19:00 vstupenky
23.11.St19:00 vstupenky
30.12.19:00 vstupenky

Volby

Hodnocení (22)

HODNOCENÍ REDAKCE
Pavla Haflantová  60 %
11.3.2022 | 347 hodnocení
+ souhlasím
Zachováno 99% kultovního filmu, nesmrtelné hlášky, atmosféra. Ostatně, na mnou navštíveném představení to diváci zjevně velice cenili.
ALE! Prakticky zdvojnásobit délku filmu, aniž by došlo k nějakým zásadním změnám, které by toto natažení opodstatnily, to bylo na hranici únosnosti.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Fru  80 %
21.4.2022 | 22 hodnocení
+ souhlasím
13.04.2022 - Na Fidlovačce
Mol1111  80 %
1.4.2022 | 11 hodnocení
+ souhlasím
Výborný, opravdu jsem si to užil. Děj se docela drží filmu, ale nijak násilně ho nekopíruje. Větší prostor dostanou některé vedlejší postavy, jako třeba archivář Béda a Helenka z kantýny. Lumír Tuček jako kotelník byl úžasně démonickej, Sara Sandeva jako Kotě krásná, a Jan Sklenář jako hlavní záporák Šmíd neskutečně táhl druhou polovinu. Hudební stránka je výborná.
Kdybych měl hledat nedostatky, tak mě malinkato zklamal Vojtěch Vodochodský jako Arnoštek. A kvůli důrazu na jiné složky příběhu je dost upozaděna milostná zápletka Mirek-Kotě a páru Kraus-Sandeva chybí i jiskra.
Rejpalka  10 %
22.2.2022 | 150 hodnocení
+ souhlasím
Nevím na čem Šimon Caban frčel, když tuhle zrůdnost dával dohromady. Rytmikal je jen označení toho, že místo zpěvu se recituje do hudby. 10% jen za činoherní výkony Petra Jeništy (akorát nechápu co v takové s...věci dělá), Venduly Příhodové a Jitky Schneiderové. Tohle fajn fakt nebylo.
Zelimlejnas  50 %
15.11.2021 | 25 hodnocení
+ souhlasím
Famózní Tomáš Měcháček, skvělý Jan Sklenář, "Helena" Martina Šťastná neskutečně dobrá, skvělá Jitka Schneiderová, přesvědčivě i zazpívané. Béda Přemysl Pálek velmi dobrý. Arnoštek Vodochodský dobrý, Kotelník Lumír Tuček herecky slabší, Inža v podání D. Krause pohybově a herecky slabší, zpěv dobrý, Kotě Sára Sandeva herecky málo výrazná, v hlavním páru málo napětí, i v tanci. "Nové" Scény /"árie", rozvádějící postavy, mi přišly plytké, až na duet Bédy s Helenou. V company přesná Eliška Nezvalová, menší role "dylin" byly stále stejně přehrávané. Zdlouhavé. Scéna jednoduchá, funkční, efektní.
Koeman2  80 %
8.11.2021 | 156 hodnocení
+ souhlasím
Industriální normalizační rytmikál podle Vorlova filmu se povedl. Má to energii, má to drajv, tři hodiny utečou jako nic. Pro mladší generaci možná nebude ta doba moc srozumitelná (vo co tam sakra jde?), ale my čtyřicátníci si připomeneme onu dobu a jsme rádi, že je to pryč. Z herců musím vyzdvihnout hlavního záporáka v podání Jana Sklenáře - fakt slizkej komouš. Ale celý ansámbl skvěle šlapal a hlavní postavy v podání Jílek a Sandeva se k sobě hodily. Hele kotě a Arnoštkova diskotéka nemůžou chybět. Je to fajn, fajnový...
Čiko  80 %
6.11.2021 | 887 hodnocení
+ souhlasím
Film jsem neviděl, ale po shlédnutí muzikálu na Fidlovčce se na něj podívám. Jako normalizační satira mě to chytlo a bavilo mě to až do konce. Podle mě to na jevišti funguje. Hlavně pro moji generaci to může být s odstupem času velice vtipné.
Být chytrý a ambiciózní bylo v té době nebezpečné. Hlavně nevyčnívej. Buď průměrný. A proč? Protože tady každý na někoho něco ví.
Pěkné herecké výkony, vyzdvihl bych Jana Sklenáře. Byl přísný, byl přesný. Zaujali také Václav Jílek a Vojtěch Vodochodský.
Martin21  90 %
31.10.2021 | 421 hodnocení
+ souhlasím
...když jde člověk na něco, od čeho nic neočekavá a následně je nadšený. Troufám si říci, že je zde dost zásadní vychytat ty správné alternace. Mně se to naštěstí povedlo a chválou nemohu šetřit. Skvělá režie, choreografie, libreto. Výkony všech byly 100%, lze jen pár jmen vyzdvihnout, a to: Jílek, Sklenář, Pálek, Příhodová, Cibulková a Tothová.
Stopáž 3:00, žádná nuda. Příběh má spád i pointu.
LavinieCamui  70 %
31.10.2021 | 612 hodnocení
+ souhlasím
Dost povedené. Jen bych ubrala přidané scény, přišlo mi, že se i dost opakují. Takže takové zkrácení asi o půl hodiny by jenom prospělo. David Kraus ale působil velice prkenně.
Domi.Mac  10 %
30.9.2021 | 71 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Předražená ostuda. Trapno střídá nudu. Atmosféra filmu se vůbec nepřenesla, ani se nepodařilo vytvořit novou. Kraus v sobě nemá nic, Vodochodský toporný a falešný, Sandevová nevýrazná, snad jen Měcháček a Šťastná baví. Cena vstupenky tomuhle amatérskému počinu vůbec neodpovídá, navíc není rozumět písním. Ani finále první půlky Je to fajn vážně fajn nebylo. Do divadel choďme, ale ne na všechno. Jedno velké ne. 10%
Honzy  30 %
30.9.2021 | 254 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Uvedení filmového Kouře na divadelní prkna nebyl moc dobrý nápad. Bohužel obsazení všech představitelů, včetně alternací se k filmovému originálu nepřibližuje a zůstává jen slabý odvar. Obě hlavní role(Kraus, Jílek) hrají velice nevýrazně až dalo by se říct, opatrně a úsporně. Nemá to šťávu a ostatní to nezachrání. A to ani Vendula Příhodová alias Helenka. A to se nezmiňuji o Arnoštkovi Martina Písaříka, to jedna velká ubohost a trapnost! Představení se neuvěřitelně vleče a divák se snad i modlí, aby byl již konec. Škoda promarněné příležitosti. Psáno z obou premiér.Hodnocení 30%.
Makaluzo1  10 %
29.9.2021 | 56 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Velmi hlasitá "hudební" složka k neposlouchání, navíc zpracování v duchu ostalgie působí kontraproduktivně a neuctivně k disentu.Vrátit se k filmu,který už v době premiéry byl propadákem, není nejšťastnější.Jinak nuda, není ani na co koukat a kus se vleče k nevydržení.
Ivan Andrejevič Bubnov  30 %
17.9.2021 | 61 hodnocení
+ souhlasím
Co zbylo z nápadu?
Z původního filmu si tvůrci vzali jen povrchní téma - socialistickou estrádu s příměsí dýmu. Zbytek budiž doplněn vším možným, hlavně ať to není moc krátké. Takže z úderného nekonvenčního rytmického šedého příběhu je tak mdlý, tři hodiny trvající kolotoč hluku, přestaveb, muzikálových árií (proč??) a opakujících se scén... Nikam nevedoucí dialogy se točí dokola a čas běží. Už přijde závěr? Aha, ještě ne.

Proč tohle celé vůbec vzniklo?
Má to cenu?

--
1) Vendula Příhodová v roli Helenky naprosto exceluje.
2) Arnoštek je prostě boží a Písařík je prostě nevýrazný.
Ivo Železný  100 %
15.9.2021 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Nesmírně příjemné překvapení. Můj asi první český muzikál. Neuvěřitelné tempo a rytmus. Označení rytmikál je plně oprávněné, tři hodiny v neuvěřitelném tempu. Klobouk dolů před režisérem a herci.
Kouř byl. Móře kouře.
6 (44.)
Studený Čumáček  40 %
14.9.2021 | 338 hodnocení
+ souhlasím
45%
Nevstoupíš do stejné řeky
Asi mnoho tlaku pro zopakování starého kulťáku, spíš ale stále ještě citelná nesladěnost a neustálé rušivé přestavby. Sara Sandeva/Kotě je roztomilá a pohybově nadprůměrná, ale tohle Kotě je vážně koťátko a ne trochu mrcha, jak by bylo žádoucí. Mirek/David Kraus zas působí, jako by mu bylo všecko šumák, hlasově ale bez námitek. A Arnoštek, ach, se svou diskotékou, byl jen jeden. M. Písařík jím není, hlasově ani pohybově. Helenka/V. Příhodová a Béda/L. Rous jsou malé bigbeatové překvápko, takže plus.
Neplesám, ale neomdlévám. Nejsem pravověrný muzikálista...
MartinB  20 %
14.9.2021 | 74 hodnocení
+ souhlasím
Větu "Arnoštek je prostě boží." v celém představení, stejně jako legendární dialog o Startkách, co jsou moc dobrý, neuslyšíte. Za to uvidíte několikrát ten samý režijní nápad, nepočítaně přestaveb a TŘÍHODINOVOU adaptaci jedenapůlhodinového snímku. Spousta nudy na tak málo děje. Alespoň herci byli typově opravdu dobře vybraní a stojí z nich za zmínku především Příhodová, Rous a Hořejš.
RaB  10 %
14.9.2021 | 246 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Veřejná generálka
Tohle se opravdu hodně nepovedlo. D. Kraus nedokázal vlivem strašné režie ukázat svůj talent, celkově inscenace působí hlučně, uřvaně a vytrácí se z něj ten nadčasový děj, který byl ve filmu. S. Sandeva je hezká a tím to končí.
Bohužel zde se nepovedlo vůbec nic - zapojení kulisáků (působí akorát znuděně), přestavby (dlouhé), režie (Š. Caban má už nejlepší za sebou), hudební nastudování (uřvané), o scéně se raději rozepisovat nebudu... nebavilo mě se koukat na vše na jevišti.
Dobré jsou choreografické prvky. 10 % za V. Příhodovou (jediné světlo v temnu) a L. Prokopa.
ALF  80 %
29.9.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Jelikož jsem skalní fanoušek filmu, tak se musím přiznat, že jsem se divadla trochu bál.... A prvních 15 minut jsem měl dojem, že moje obavy byly oprávněné...Ale pak mě to vtâhlo... A užil jsem si to až do konce... Dle mého geniální scéna, která pomocí jednoduchých prostředků dokázala naznačit všechna prostředí... Ano, bylo tam spousta scén navíc kvůli přestavbám a ne všechny tam nezbytně musely být,nicméně spousta jich bylo úžasných. Místy se to předlohy drželo až křečovitě a ke konci se to naopak místy vydalo jinou cestou. Ale jako celek mě to nesmírně pobavilo a pozitivní pocit převážil.
Kiki3  80 %
15.9.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Divadelní inscenace nabízí dost podobného s filmem (hudební "pískavý" motiv, repliky), zároveň několik novinek (zmodernizované hudební aranžmá, nové skladby, překvapivé charakterové dějové linky), že stojí za to divadlo navštívit.
Industriální atmosféra z filmu je skvěle zvládnutá "svléknutím" backstage a jednoduchými scénickými zkratkami-podobně jako v 80. letech-maximalizace minima materiálu k dispozici.
Postava Helenky se povedla: její snahy o vztah s Mírou a hledání lásky jsou někdy opravdu dojemné:)
Sablose  80 %
10.5.2022 | 26 hodnocení
Isa Johanovská  80 %
20.2.2022 | 103 hodnocení
Delaware  70 %
30.11.2021 | 24 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.