Profil uživatele

Studený Čumáček

Volby

Blogy

Cos to udělal, Hamlete? Hoďte na něj hadr, nebo ho zabiju...
40%Slova, slova, slova...někdo tamhle tohle...kdo mi to vysvětlí?Scénografie (Jakub Kopecký), kostýmy (Simona Rybáková) a výtvarný návrh plakátu (Krištof Kintera) jsou opulentní. A milovaný Hilského překlad.      Překvapil mě svým výkonem David Prachař jako Herec a nepřekvapila, ale velmi potěšila dvojice Jan Bidlas a Marek Daniel coby Marcellus a Bernardo. A pak...už je jen ticho...
Ten Bach vám úplně čistě nezní...
57%      Bach rozložený na divadelní součástky. B. A. C. H. A hudba, ač "jen" divadelní, zcela luxusní. Ten zbytek, to jest provedení, už takové kvality nejeví. Nesourodost projevu, který na jedné straně je zcela civilní, prostý a zbavený patosu, a na straně druhé to je dramatický oblouk, festovní gesta a trdlíkování.      Velmi tentokrát oceňuji S. Postlerovou, její "maminka" Mari...
Myšky by si zasloužily víc kyslíku...
48%     Past na myši (i když přesnější by asi bylo označovat tuto hru jako Tři slepé myšky) vznikla jako rozhlasová hra v roce 1947, na jeviště byla přenesena v roce 1952 a od té doby nás i na českých jevištích (od roku 1961, kdy ji v lednu poprvé inscenovali v Divadle S. K. Neumanna) oblažuje. Od roku 1961 do letošního roku vzniklo třicet tři různých inscenací hry a některá divadla...
A jestli si ten fotbal neprosadíš, tak si u mě mrtvej Homolka!
65 %       Oslava nudy, rozplizlé rodiny a hovniválství. Pasivně agresivní Babi, verbálně agresivní Děda, neobyčejně tělesně i duševně flexibilní Ludánek, patetická Heduš a dvojčata. Film pro znalce hlášek a milovníky nové vlny čili pro gurmány. Ten zbytek to nepochopí a často odchází (vlastní zkušenost, otec obvykle uraženě vypínal televizi a všechny vyháněl, řka, že na t...
A ono je to duté
30% Nová inscenace Krásky a zvíře. Hrubín. V Národním naposled 1980. Ještě předtím Herzův děsivý polohorror Panna a netvor, 1978. Krása a hrůza. Hudba, kostým, scénický pohyb, Hrubínovo přebásnění. Co by se ještě tak mohlo pokazit. No, hodně. Ale popořadě, nespěchat.  Cirkusová estetika. Věčný zdroj pro umění všeho druhu, včetně umění jevištního. Koneckonců, cirkus a jeh...
Je třeba udělat víc, než jen zabít špatného chlapa
69 % Eastern Jiřího Křižana Je třeba zabít Sekala po Brně, Plzni a Zlínu doputoval také na vinohradské jeviště, v úpravě Martina Františáka a režii Pavla Kheka. Silná a neobyčejně nosná tragédie až antického střihu navíc má i filmovou podobu, oceněnou deseti českými lvy, takže očekávání bylo vysoké.  Představení používá otevřenou scénu, v pozadí se šikminou, která je v...
Édouard chce zapomenout
85% Krvavá storka, slizký příběh o hromadě pečlivě vypraného hnusu a vydezinfikované krádeži Édouard skončil po štědrovečerní noci v nemocnici. Neopil se, neupadl a nezranil se. Édouard byl zbit a znásilněn. Je sám, v nemocnici a čeká, až někdo přijde, ošetří ho, zeptá se, co se stalo. Ten jemný Édouard s tváří chlapečka, právě ten. Stále ještě drží svůj rozbitý, krvav...
Miláčku, uhni, dámy tě válcují
47% Kůň pěknej, pán taky, mínila slečna, co se soukala u šatny do kabátu, a její gentleman asi nebyl moc gentleman, poněvadž se zatvářil pitomě a neprojevil snahu být jí v soukání nápomocen. Slečna dále mínila, že šaty hezký, ty žlutý, ale ona potřebuje modrý, líp k ní jdou.     Souhlasím, že pán pěknej, a to bez ironie. Šaty taky. I scéna. A pán je Miláček. Ten Miláček...
Jak zabít chlapa v dvaadvaceti dnech
65% Příběh Alexandra Litviněnka, muže, který se stal v roce 2006 tragicky a absurdně prvním lidským exemplářem Schrödingerovy kočky, se na českém jevišti objevuje poprvé. Stejně tak se na jevišti Švandova divadla objevují noví lidé. Další novinkou je scénografický postup, kdy velké části herecké akce jsou snímány živě kamerou nikoli z jeviště, ale z částí divadla, kam se div...
Dřevitky jak pro pavilon goril, ale stříbrohřbetý jen jeden
78%      Nashův Obchodník s deštěm prý bývá dramaturgicky použit ve chvíli, kdy se v souboru sejde dostatečně odvážná skvadra, aby si troufla na menšího Shakespeara, ale ne dost divoká na Karamazovce. A taky, že divadla se potřebují zhojit po krutém půstu, takže se hodí do placu něco, co by mohlo fungovat umělecky i divácky. A ještě prostořecí divadelní ptáčci štěbetali, že se...
Mamánek, Panička, Násoska...a ten čtvrtý
75%      První premiéra sezóny Činoherního Studia Ústí nad Labem 2020/2021, Ibsenova Heda Gablerová, se nese v moderním, sympaticky puristickém duchu.      Heda Gablerová, provdaná Tesmanová/Anna Fišerová, se se svým manželem dr. Jørgenem Tesmanem/Lukáš Černoch vrátila z dlouhé svatební cesty do nového bytečku. Nemiluje svého muže, a koneckonců ani on ji, tento dětinský mamánek...
Dostal sekerou, kdysi. Byl to špatnej chlap. A přesto to byl chlap...
77%Vyčekané. Možná stokrát ozpívané a důvěrně známé. A vlastně velmi dobré, v partech pěveckých, činoherních, ba i tanečních. Živá hudba také nebývá pravidlem a odlehčená scéna jen uvolnila prostor pro velký divadelní muzikál.Tentokrát se tak povedlo vystrouhat inscenaci plného těla, mírně kořennou, se stopami kouzelných kyselin, co se po nich tak zajímavě bloudí. Oba hlavn...
To vážně nikdo z odboje nemá auto?!
80 %      Mnoho historiků (od Amorta po Stehlíka), autorů literarury faktu (a také agentů STB), spisovatelů  či jen filmařů od roku 1942 už předložilo p.t. diváctvu svůj pohled na Anthropoid. Na divadle nikdy, tedy alespoň na našem území nikdy. Do dneška, a je jasné proč.     Prakticky každý zastává na Anthropoid názor, a pokud ho náhodou nezastává, blebtne to první, co mu slina...
Zabije, protože chce mít to své štěstí. A zabije, protože jí ho berou...
80%Adaptace Lady Macbeth z Mcenského Újezdu vždy slibuje mnohé, o dost víc, je-li autorsky přepracovaná do českého prostředí. Silná žena, slabí muži, mrtví a jedno těhotenství. A láska...ale ne ta, co si Kateřina (N. Řehořová), dívka, která se sňatkem vymkla ze své sociální skupiny, vysnila. Spíš něco mnohem temnějšího, krvavého...Natálie Řehořová využila skvěle postavu, vyta...
Nevím, co berou, ale chci to taky
50 %      Učili mě, že dobré divadlo spočívá na třech bodech. Režisér, dramaturg, herecký tým, taková pěkná pevná trojnožka. Scénografie a kostýmy jsou pak měkké polstrování, aby se nám lépe sedělo, a jsou tu kvůli herci, ne naopak. Neměly by tedy víceméně bránit herecké akci a předpokladem je, že by ji měly podpořit. Ale ono nic není tak, jak by se snad divákovi zdálo. Ono...
Za nezdar děkují pokorní, za zdar ti, co věří
Karel Kryl - Děkuji za nezdar 70 % Divadlo na Vinohradech - studiová scéna, 21. 2. 2020      Karel Kryl? Třicet let po revoluci? To jako vážně? To si myslí, že to bude ještě někoho brát? Tak...třeba postavit pomník, co? Nějaký ten otryskaný pískovec, tak metr pade na výšku, k tomu metrovej sokl, bratru tak za padesát hadříků, co? Malá zakázka, ani výběrovko se nemusí vypsat, co? Za...
Příliš mnoho chirurgie...
58% Au, au au. Tady se řezalo trochu víc, než je zdrávo...   Chápu očesávací snahy mnohých režisérů, hlavně co se týká "starých" kusů. Některým to prospěje, jiné to bohužel poškodí. A to je i tento případ.   Pokud Sen noci svatojánské neznáte důvěrněji, trochu vás může zaskočit promenující se pár, který několikrát informuje, že se za čtyři dny budou brát, a to je z j...
Albatros s kyblíkem betonu
Romeo a Julie, Divadlo na Vinohradech55 % 10. 6. 2019 Jak rád by člověk řekl: Je to opravdu poctivě dobré. Hmm...tak moc ne. Takže, co dobré je:Mercuzio (Ondřej Kraus) tvoří komédii a navíc kůlničku (bez dříví, to by někomu nejdřív naházel na hlavu a měl by z toho náramnou radost).Tybalt (Marek Holý), lokální nóbl kocour s ostrými drápy, zdatný v soubojích, kousavý a elegantně agr...
Pokud tahle Pastorkyňa pro mne není, pak tedy pro koho?
 24.5. 2019,  Divadlo na Vinohradech režie: Martin Františák, premiéra: 16.9. 2016 40 %    Její Pastorkyňa je klasika. Prakticky nenapadnutelný výrok. Vinohrady patří k předním divadlům v zemi. Totéž. Takže pokud něco nesedí, někde bude chyba. Pojďme se tedy projít, propůjčím Vám svoje oči a uši.    Její Pastorkyňa má dvě linie, ženskou a mužskou, běží společně vedle seb...
Sbohem a dík za Zbýžu
   K derniéře se prý nic nepíše. A když už, tak prý maximálně pac, pusu a čau. Pokud je však derniéra zároveň něčí premiérou, je třeba to řádně ohlásit a také oslavit. Takže slavme, před kulisy, nikoli za ně, vystoupil pan režisér Jan Frič jako Libor. Statečně bojoval s textem, scénou, kostýmem, ba i s herci, takže velké plác plác plác...a ještě jednou plác.    Co říc...
Když forma bije obsah
Národní divadlo, 2.4. 2019     Erbenova Kytice se od roku 1984 podruhé vrátila na jeviště Národního divadla, tentokrát jako činohra, v režii dua Skutr. V principu jde o pásmo sedmi volně propojených inscenovaných básní a vůbec se jako hra netváří zle a školometsky, koneckonců česká populace je Kyticí téměř promořená, takže nějakou odolnost máme.  Všichni oddrndáme pár veršík...
Zpívejte a tančete jako ptáci po dešti aneb Pámbu je bílej ajzboňák
6. 4. 2019 Světla v tunelu, ProDivadlo, Kulturní sál železniční stanice Praha, hlavní nádraží. režie: Lenka Šebek Loubalová 1. a 2. premiéra: 26. a 28. 10. 2018     ProDivadlo je...zvláštní, divné a evidentně skotačivé. Nejsou to jen amatéři, nejsou to jen profesionálové. Je to slepenec, se všemi ctnostmi a nectnostmi, jaké může takové spojení poskytovat. Má proto dost zvláštn...